11 Ocak 2015 Pazar

ERKEK BEBEK GÖMLEĞİ

Babasının kolu eskiyen gömleğinden oğluma yeni bir gömlek çıkardım. Kalıp Burda Dergisinden.

Gömleğin gövde kısmını yine gövdeden, kol kısmını ise kolun sağlam kısmına iğneleyerek çıkardım.


Düğme kısımlarını kalıba dahil ederek iğnelerken, ilik kısımlarını kalıba dahil etmeden iğneledim, yani yeniden ve daha sık ilik açtım. Neticede iki yaşındaki oğlum için daha küçük düğme aralıkları ihtiyacı olacaktı. Ama düğme kısmını kalıba dahil etmem dikiş kolaylığı oldu, sağ ön kısmı yeniden içe kıvırarak dikmeye gerek kalmadı. Sadece düğmeleri yeni ilik yerlerine göre sıklaştırdım.


Kalıpla yaptığım ilk dikiş denemem olduğu için yanlışlıkla yaka oyuntusunu fazla kestim.Bende yakanin alt kısmını çıkararak yakayı aynen monte ettim. 



Bu yaz diktim, fotoğraflarını yeni buldum, yayınlamak istedim.


Aklımda bir de anne gömleklerinden kız çocuk elbiseleri var. Bu gün yarın başlayacağım onlara da. Ev ekonomisine küçük de olsa bir katkı, ayrıca büyük mutluluk vesilesi üretmek. Karar verip işin başına oturmak gerekiyor, başlamak bitirmenin yarısıymış gerçekten. 

3 yorum:

  1. Zarar gören şeyleri atmak yerine değerlendirmek ne güzel. Gayet güzel bir gömlek olmuş,oğlunuz iyi günlerde giysin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.Dikiş denemeleri için böyle küçük parçalar daha iyi oluyor değil mi?

      Sil
  2. Harika olmus hic anlasilmiyor yeni gibi ilmus,gule gule giysin :)

    YanıtlaSil